English
 
 
 
 
 
 

 

 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Pranešimai žiniasklaidai
Naudotos prekės. Ką verta žinoti?

Pirkdami naudotas prekes specializuotose prekybos vietose, kaip ir pirkdami naujas prekes, tikimės gauti kokybišką ir funkcionalų daiktą. Tačiau išaiškėjus tokios prekės trūkumams, dažnai kyla abejonių, ar vartotojas turi teisę reikšti pretenzijas dėl naudotos prekės, koks yra naudotos prekės garantinis terminas ir pan. Atsižvelgiant į tai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia informaciją apie vartotojų teises perkant naudotas prekes bei atkreipia dėmesį į svarbiausius naudotų prekių pardavimo reikalavimus.

  • Prieš parduodamas prekes, pardavėjas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą ir neklaidinančią informaciją apie prekes bei jų tinkamumą naudoti pagal paskirtį. Pareiga įrodyti, kad informacija buvo tinkamai suteikta vartotojui, tenka pardavėjui.
  • Įsigijus nekokybišką naudotą prekę vartotojas turi teisę reikšti pretenzijas dėl prekės trūkumų, kurie nebuvo aptarti sutarties sudarymo metu ar kuriuos pardavėjas nuslėpė, nors žinojo arba negalėjo nežinoti. Pareiga įrodyti, kad prekės trūkumai atsirado iki prekės perdavimo arba, kad pardavėjas perduodamas daiktą tuos trūkumus žinojo, tenka pirkėjui.
  • Vadovaujantis Civilinio kodekso 6.338 straipsnio nuostatomis, vartotojas turi teisę reikšti pretenzijas dėl prekės trūkumų per dvejų metų terminą arba, jeigu pardavėjas nustatė ilgesnį kaip dvejų metų terminą, per pardavėjo nustatytą kokybės garantijos terminą.
  • Prieš įsigyjant naudotą prekę, svarbu pasinaudoti daikto patikrinimo teise, t. y. atidžiai ją apžiūrėti, išsiaiškinti prekės trūkumus ar neatitikimus kokybės reikalavimams, įvertinti pateikiamą informaciją.
  • Naudotos prekės patenka į negrąžinamų ir nekeičiamų prekių sąrašą, todėl įsigijus tokias prekes ir vėliau persigalvojus dėl jų reikalingumo, tokių prekių pardavėjas neprivalo priimti  – jos gali būti keičiamos ar grąžinamos tik pardavėjui geranoriškai sutikus.
  • Visi teisėti vartotojo reikalavimai (grąžinti, pakeisti, taisyti prekę ir t. t.) vykdomi tik pateikus prekės pirkimą patvirtinantį dokumentą. Jeigu pardavėjas jo neišduoda – pareikalaukite.

 

Tekstilė ir avalynė

Dėvėti rūbai prieš pardavimą turi būti dezinfekuojami. Asmenys, prekiaujantys dėvėtais tekstilės gaminiais ir avalyne, privalo įspėti vartotojus apie tai, kad prieš naudojant šias prekes būtina jas išskalbti, išvalyti ar kitaip pašalinti dezinfekavimo priemonių likučius. Tokie įspėjimai raštu turi būti pateikti ir prekybos vietose. Draudžiama prekiauti dėvėtu apatiniu trikotažu kūdikiams ir vaikams iki 3 metų (iki 56 dydžio), dėvėta vaikiška avalyne bei dėvėtais minkštais žaislais.


Elektrotechnikos gaminiai

Parduodant naudotus buitinius elektrotechnikos gaminius vartotojui turi būti pateikta informacija apie kiekvienos prekės tinkamumą naudoti pagal paskirtį (t. y. ar prekė tinka naudoti pagal paskirtį, ar ją būtina taisyti ir pan.) bei pardavėjas privalo informuoti apie pakeitimus ir patobulinimus, jeigu jie atlikti. Minėta informacija turi būti pateikiama raštu. Jeigu prekė tinka naudoti pagal paskirtį, vartotojui kartu su jo nusipirkta preke turi būti pateiktos gamintojo parengtos prekės naudojimo taisyklės, o jeigu jų nėra – pardavėjo parengtos ir patvirtintos prekės naudojimo taisyklės, kuriose turi būti nurodyti pagrindiniai saugaus ir tinkamo prekės naudojimo reikalavimai.

 

Automobiliai

Prieš įsigydamas naudotą automobilį vartotojas turėtų kiek įmanoma daugiau susipažinti su perkama preke, rekomenduotina ją patikrinti autorizuotame ar kitame patikimame autoservise bei išsiaiškinti automobilio būklę, defektus, problemas ir pan.  Be automobilio diagnostikos autoservise taip pat rekomenduojama atlikti bandomąjį važiavimą, pasidomėti automobilio istorija, patikrinti dokumentus. Nepatartina mokėti pinigų už prekę tol, kol nėra įsitikinama, jog pardavėjo pateikiama informacija atitinka realybę, yra pateikiami visi reikalingi dokumentai, įvardintas aiškus prekės pardavėjas ir nurodyti jo kontaktai, kuriais, išlikus būtinybei, būtų galima susisiekti.

 

Jei pastebėjote neaptartus naudotos prekės trūkumus, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją Jums nebus pateiktas atsakymas, arba gautas pardavėjo atsakymas Jūsų netenkins, Jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.

 

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius


Atgal Spausdinimo versija Archyvas

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS)

 

 

 

 

Naujas būdas lengvai ir be teismo spręsti ginčus dėl ES valstybėse narėse internetu įsigytų prekių ar paslaugų: http://ec.europa.eu/odr  

Pažiūrėkite filmuką ir sužinokite, kaip tai veikia!

 



   

 

     

         

 
     
Kalendorius
 
Sausis Vasaris Kovas
Balandis Gegužė Birželis
Liepa Rugpjūtis Rugsėjis
Spalis Lapkritis Gruodis
Ankstesni metai    2017      
 



 

 






 

© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.