en

Atsakingų institucijų akiratyje – nelegalios grožio ir sveikatos priežiūros paslaugos

Atsakingų institucijų akiratyje – nelegalios grožio ir sveikatos priežiūros paslaugos

Stebėdama dažnėjančius vartotojų prašymus dėl grožio paslaugų kokybės, kai paaiškėja, kad  vartotojams iš tikrųjų buvo nelegaliai teiktos sveikatos priežiūros paslaugos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) inicijavo atsakingų institucijų susitikimą, siekdama aptarti galimus bendrus veiksmus apsaugant vartotojų interesus. Susitikime dalyvavo Tarnybos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos (toliau – Akreditavimo tarnyba), Nacionalinio visuomenės sveikatos centro bei Policijos departamento atstovai.

 

Tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė pažymėjo, kad Tarnybos susirūpinimą kelia vis dažnėjantys vartotojų prašymai dėl žalos atlyginimo, kai vartotojai nukenčia dėl grožio salonuose nekokybiškai suteiktų intervencinių paslaugų – Botulino ar hialurono injekcijų, mezoterapijos,  biorevitalizacijos ir kt. Minėtos paslaugos turi būti licencijuojamos kaip sveikatos priežiūros paslaugos ir teikiamos tik licencijuotose sveikatos priežiūros institucijose, todėl teikiamos nelegaliai jos gali sukelti negrįžtamų pasekmių vartotojų sveikatai. Vartotojams, nukentėjusiems nuo nelegaliai veiklą vykdžiusio asmens, sudėtinga apginti savo interesus ir gauti padarytos žalos atlyginimą, kadangi tokiais atvejais netaikomas Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.

 

Akreditavimo tarnybos atstovai sutiko, kad nelegaliai teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos yra opi problema, vartotojus ypač vilioja šių paslaugų prieinamumas, nes paprastai tokios paslaugos yra gerokai pigesnės nei oficialiose licencijuotose įstaigose. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro atstovė pažymėjo poreikį stiprinti vartotojų švietimą šiuo klausimu bei tobulinti teisinį mechanizmą, nustatant aiškesnį minėtų paslaugų teikimo reglamentavimą. Policijos departamento atstovai pasiūlė prioritetą skirti prevencijai ir pritarė, kad šiuo metu vartotojams trūksta informacijos, įspėjančios apie galimus įsigyjant tokias paslaugas kylančius pavojus bei pasekmes sveikatai. Sveikatos apsaugos ministerijos atstovė atkreipė dėmesį, kad dažnai sudėtinga nustatyti nelegaliai grožio ar sveikatos priežiūros paslaugas teikiančius asmenis ir pritarė kolegoms, kad svarbiausia – skatinti pačių vartotojų sąmoningumą.

 

Susitikimo metu institucijos sutarė dėl tolesnių bendrų veiksmų stiprinant vartotojų informuotumą, kuriais sieks gilinti vartotojų žinias apie nelegalių sveikatos priežiūros bei grožio paslaugų keliamus pavojus.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius