en

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gaires, kuriose pateikė rekomendacijas, kaip nuomonės formuotojams teisingai rengti, skelbti ir žymėti reklamą – net tais atvejais, jei už ją nėra piniginio atlygio, o suteikiamas tam tikras produktas ar paslauga.

 

Stebėdama nuomonės formuotojų skleidžiamą informaciją socialiniuose tinkluose, VVTAT pastebi, kad vis dar pasitaiko atvejų, kai nuomonės formuotojai reklamą žymi netinkamai, o kartais – ir išvis pamiršta tai padaryti. Dažniausiai pastebima, kad nėra žymimi „Stories“ įrašai, taip pat nėra žymima produktų reklama, kuriuos parduoda patys nuomonės formuotojai. Be to, pamirštama, kad jei yra gauta dovana, būtina apie tai informuoti vartotojus, pavyzdžiui, nurodant „dėkoju (įmonės pavadinimas) už nemokamą produktą“ ir pan.

 

Kita vertus, galima pasidžiaugti, kad daugelis nuomonės formuotojų vadovaujasi VVTAT gairėmis ir reklaminius įrašus žymi teisingai, naudodami grotažymes #reklama, #dovana, #apmokėta.

 

Primename, jog žymenys „Reklama“, „Dovana“ ir pan. neturėtų būti pasislėpę tarp kitų žymenų ar uždengti kitais pavadinimais ar ženklais (pavyzdžiui, „Instagram“ atveju ženklų „See more“, „Send message“, „Share“ ir pan.). Jie turi būti pateikti prieš kitas grotažymes, išsiskirti spalviškai, būti aiškiai matomi ir lengvai įskaitomi.

 

Jei nuomonės formuotojas minimo prekės ženklo prekes ar paslaugas įsigijo savo lėšomis (ir turi tai pagrindžiančius įrodymus), skelbiamo įrašo kaip „reklama“ ar „dovana“ žymėti nereikia.

 

VVTAT taip pat pažymi, jog reklaminis įrašas turi atitikti ir kitus Reklamos įstatyme bei Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatytus reikalavimus: reklama turi būti išsami, aiški ir neklaidinanti, ypatingas dėmesys turi būti skiriamas reklamai vaikams (pavyzdžiui, reklamoje vaikams nenaudojamas tiesioginis raginimas pirkti), neklaidinama dėl maisto, maisto papildų ir kosmetikos produktų savybių.

 

Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gaires galite rasti: http://vvtat.lt/veiklos-sritys/reklama-ir-nesazininga-komercine-veikla/reklamos-draudimai-ir-reikalavimai-jai/188