en

Įvyko kasmetinė Vartotojų dienai skirta konferencija „Vartotojų iššūkiai skaitmeninėje visuomenėje“

Įvyko kasmetinė Vartotojų dienai skirta konferencija „Vartotojų iššūkiai skaitmeninėje visuomenėje“

 

Kovo 15 d. Europos Komisijos atstovybėje „Europos namai“ įvyko kasmetinė Vartotojų dienai skirta konferencija „Vartotojų iššūkiai skaitmeninėje visuomenėje“. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) organizuojamame renginyje vartotojų teisių apsaugos institucijos, vartotojų asociacijos ir verslo atstovai diskutavo vartotojų teisių apsaugos, asmens duomenų apsaugos, saugaus apsipirkimo internetu klausimais, taip pat buvo aptartos naujai besikuriančios interneto platformos, duomenų saugyklos, modernūs atsiskaitymo būdai bei sulig tuo kylantys iššūkiai vartotojams.

 

Konferencijos dalyvius pasveikino Tarnybos Ekonominių interesų departamento direktorius ir konferencijos moderatorius Marekas Močiulskis, kuris atkreipė susirinkusiųjų dėmesį į vykstančią skaitmeninę revoliuciją bei poreikį apie ją kalbėti.

 

Sveikinimo žodį tarė ir su Vartotojų diena dalyvius pasveikino Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje Ekonomikos valdysenos pareigūnas Marius Vaščega, savo kalboje akcentavęs pagrindines vartotojų teises ir pažymėjęs, kad ginant vartotojus yra svarbus kiekvienos valstybės indėlis.

 

Tarnybos Regioninės veiklos skyriaus vedėja Aida Gasiūnaitė-Stavginskienė, kalbėdama apie vartotojų iššūkius skaitmeninėje visuomenėje, akcentavo kasmet augantį internetinių apsipirkimų skaičių, atkreipė dėmesį į vartotojams pateikiamus patrauklius, tačiau neretai apgaulingus pasiūlymus, aptarė produktų saugą, kaip neatsiejamą naujųjų technologijų proceso dalį bei pažymėjo, kad ypač svarbu užtikrinti efektyvų vartotojų interesų apsaugos mechanizmą.

 

„Blockchain Centre Vilnius“ vykdančioji direktorė Eglė Nemeikštytė pristatė Blockchain technologijos teikiamas galimybes, pažymėjo šios technologijos privalumus ir skirtumus nuo tradicinių duomenų bazių, bei supažindino su populiariausiais blockchain panaudojimo būdais, tokiais kaip atsiskaitymai, autorinių teisių administravimas, draudimas, kriptovaliutos saugojimas ir kt.

 

Teisingumo ministerijos atstovė Aurelija Giedraitytė pristatė svarbiausius Reglamento dėl bendradarbiavimo vartotojų teisių apsaugos srityje pokyčius, vartotojų teisių priežiūros institucijų bendradarbiavimo formas, Vartotojų bendradarbiavimo tinklo veiklą, taip pat pristatė Reglamento pakeitimų naudą elektroninių pažeidimų tyrimui, apimant naujus įgaliojimus internetinių svetainių blokavimui, naikinant domenus, atsekant interneto svetainių nuosavybę ir kt.

 

Lošimų priežiūros tarnybos atstovas Arnoldas Dilba pristatė priemones kovai su nelegaliais lošimų iniciatoriais bei Lošimų priežiūros tarnybos vykdomas priemones, tokias kaip nelegalios veiklos tyrimas, interneto domeno vardo blokavimas, informacijos apie nelegalios lošimų veiklos vykdytojus rengimas ir pan.

 

Apie saugaus atsiskaitymo internetu būdus kalbėjo Lietuvos banko Priežiūros tarnybos atstovas Darius Rainys. Pranešimo metu D. Rainys pažymėjo, kad pagrindinės vartotojams kylančios grėsmės atsiskaitant internetu yra neapsaugomi duomenys, netikros internetinės parduotuvės, netikri mokėjimo tarpininkai taip pat nepakankamai apsaugoti mokėjimo kortelių duomenys. Kovai su šiomis grėsmėmis pasitelkiamos tokios saugos priemonės kaip geoblokavimas, kelių faktorių vartotojų autentifikacija, svetainių sertifikatai, duomenų šifravimas ir kt.

 

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovė Daiva Tamulionienė pažymėjo, kas laikoma asmens duomenimis, kokios internetinių parduotuvių pareigos užtikrinant duomenų saugumą bei kaip vartotojams apsaugoti savo duomenis.

 

Vartotojų instituto vadovė dr. Zita Čeponytė pristatė 2017 metais vykdytą internetinių parduotuvių tyrimą, kurio metu buvo analizuojama vartotojams pateikiama informacija, informuota apie gautus tyrimo rezultatus, dažniausiai nustatytus pažeidimus bei pateiktos rekomendacijos verslininkams.

 

Konferenciją užbaigė „Telia Lietuva“ atstovė Ilma Cikanaitė, kuri konferencijos dalyviams pristatė skaitmeninių produktų poveikį vaikams, vaikams organizuojamas edukacines programas bei pasidalino praktiniais patarimais, kaip saugiai naudotis tinklo įrenginiais.

 

Konferencijos metu kelti klausimai leido tinkamai įvertinti vartotojams kylančius iššūkius skaitmeninėje visuomenėje bei numatyti tolimesnius veiksmus užtikrinant efektyvią vartotojų teisių apsaugą.

 

Tikimės, kad konferencijos metu diskutuoti klausimai ne tik leido identifikuoti pagrindinius vartotojams kylančius iššūkius skaitmeninėje visuomenėje, bet ir nustatyti tobulintinas vartotojų teisių apsaugos sritis bei priemones saugiam skaitmeninių technologijų naudojimui.

 

Akimirkos iš renginio:

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius