en

Kolegos iš Bulgarijos domėjosi Lietuvos vartotojų teisių apsauga

Kolegos iš Bulgarijos domėjosi Lietuvos vartotojų teisių apsauga

Kaip vartotojų teisių apsauga užtikrinama Lietuvoje ir kokius gerosios praktikos pavyzdžius galima pritaikyti savo šalyje – atsakymų į šiuos klausimus ieškojo spalio 22–23 dienomis Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) viešėjusi Bulgarijos vartotojų apsaugos komisijos delegacija.

 

Pagal ES pareigūnų mainų programą Tarnyboje apsilankę Bulgarijos vartotojų apsaugos komisijos atstovai ne tik aktyviai domėjosi Lietuvoje veikiančia vartotojų teisių apsaugos politika, institucine sistema bei Tarnybos vykdomomis funkcijomis, bet ir pristatė, kaip vartotojų teisių apsauga įgyvendinama Bulgarijoje.

 

Vizito metu Tarnybos atstovai nemažai dėmesio skyrė vartotojų teisių apsaugai nuotolinėje prekyboje ir pristatė naujus Tarnybai suteiktus įgaliojimus – galimybę blokuoti prieigą prie šiurkščiai vartotojų teises pažeidžiančių tinklalapių bei galimybę inicijuoti kontrolinius (slapto pirkėjo) pirkimus. Taip pat pristatytos nuo 2019 m. Tarnybos įgyvendinamos turizmo rinkos priežiūros funkcijos bei šioje srityje iškylantys iššūkiai, aptarta dvejopos produktų kokybės problema bei Lietuvoje atlikti tyrimai, pasidalinta gerąja praktika bei įdomiausiomis bylomis nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos srityse. Svečiai iš Bulgarijos taip pat buvo supažindinti su Tarnybos Europos vartotojų centro veiklos rezultatais, o Tarnybos Vartojimo prekių skyrius pristatė bendradarbiavimo su verslininkais patirtį sprendžiant vartojimo ginčus avalynės srityje.

 

Tikimasi, kad šis pasidalinimas patirtimi sustiprins Lietuvos ir Bulgarijos vartotojų teisių apsaugos institucijų ryšius bei paskatins bendrus veiksmus ateityje, siekiant efektyvaus vartotojų teisių apsaugos užtikrinimo.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius