en

Pristatytos gairės „influencerių“ reklamos žymėjimui

Pristatytos gairės „influencerių“ reklamos žymėjimui

Šiandien nuomonės formuotojams, reklamą socialiniuose tinkluose užsakantiems verslininkams bei kitiems suinteresuotiems asmenims pristatytos Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairės, parengtos po beveik metus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) vykdytos Lietuvos nuomonės formuotojų reklamos stebėsenos.

 

Nuomonės formuotojų stebėseną paskatino šiuo metu ganėtinai neapibrėžti reklamai socialinėje erdvėje keliami reikalavimai bei vis aktyviau prekių ir paslaugų reklamai naudojamos socialinių tinklų paslaugos. Didelis sekėjų skaičius, greitas bei efektyvus būdas pasiekti didelį vartotojų skaičių yra patrauklūs verslui, tačiau nuomonės formuotojai turi laikytis skleidžiamai reklamai nustatytų reikalavimų. Reklamos įstatymas draudžia paslėptą reklamą, tačiau išsamiau nedetalizuoja, kaip tokia reklama turėtų būti žymima socialinėje erdvėje.

 

Parengtomis gairėmis Tarnyba siekia užtikrinti, kad reklama socialiniuose tinkluose būtų aiškiai atpažįstama vartotojams, o reklaminės veiklos subjektai sąžiningai ir atsakingai atskleistų tikrąjį skelbiamo turinio tikslą. Gairėse Tarnyba aptaria skirtingas rekomendacijas reklamos įrašams socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“, „Youtube“, taip pat pateikia rekomendacijas tinkamam reklamų žymėjimui ribotą laiką matomose socialinių tinklų istorijose (angl. Stories).

 

Siekdama maksimalaus aiškumo vartotojui, Tarnyba nuomonės formuotojus ragina naudoti atskirai lietuviškai ir atskirai užsienio auditorijai skirtų reklamų žymėjimą ir pažymi, kad įrašas turi būti pažymėtas kaip reklama kaskart, kai minimas produktas ar paslauga.

 

Tarnybos parengtose gairėse taip pat apibrėžiama, kokiais atvejais socialiniuose tinkluose viešinami įrašai turėtų būti laikomi reklama, pavyzdžiui: kai nuomonės formuotojui sumokėta už reklamuojamą produktą ar paslaugą, produktas ar paslauga nuomonės formuotojui suteikiami išbandyti nemokamai, nuomonės formuotojas tampa prekės ženklo „ambasadoriumi“, nuomonės formuotojui produktas buvo paskolintas ir kt.

 

Tarnyba primena, kad Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairės inicijuotos atlikus Lietuvos nuomonių formuotojų stebėseną, kurios metu Tarnyba vertino 10 žinomų Lietuvos influencerių – Agnės Jagelavičiūtės, Ievos Mackevičienės, Ingos Žuolytės, Simonos Burbaitės, Naglio Bieranco, Indrės Stonkuvienės, Gintarės Gurevičiūtės, Katažinos Zvonkuvienės, Indrės Trusovės, Ievos Swan, o taip pat kitų nuomonės formuotojų skleidžiamą reklamą socialiniuose tinkluose bei tinklaraščiuose.

 

Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairės

Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gairių atmintinė

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius