en

Reikalavimų maisto papildų reklamai nepaisiusiai UAB „Osteca“ skirta bauda

Reikalavimų maisto papildų reklamai nepaisiusiai UAB „Osteca“ skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) atliko tyrimą dėl UAB „Osteca“ Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė naudojo draudžiamus maisto produktų reklamoje vartoti teiginius.

 

Pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos persiųstą informaciją Tarnyba įvertino 8 skirtingų maisto papildų reklamą, kuri buvo platinama 4 interneto tinklalapiuose bei viename iš žurnalo „Moteris“ leidinių. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad maisto papildų „Biosil“, „SaffraMed“, „BlueIron“, „CuraQuick“, „Lyprinol“, „CureSupport Liposomal K2+D3“, „Reg‘Activ Cholesterol“ ir „EatEnjoyTM Gluten“ reklamose buvo naudojami sveikatingumo teiginiai, kuriais užsimenama apie žmogaus ligų gydymą ar profilaktiką, nors tokių teiginių vartojimas maisto papildų reklamoje yra draudžiamas: „<...> specialiai sukurtas širdies ir kraujagyslių sveikatai palaikyti“; „geras geležies papildas, toks kaip „ Bluelron“, gali labai greitai padėti išspręsti žemo geležies lygio problemas“ ir kt. Tarnyba primena, kad maisto papildų reklamoje draudžiama užsiminti apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes, kadangi maisto papildas nėra vaistinis preparatas ir negali būti reklamuojamas nurodant vaistinio preparato savybes.

 

Skleisdama reklamą leidinyje, UAB „Osteca“ nepaisė draudimo dėl nuorodų į gydytojų rekomendacijas naudojimo – išplatintame straipsnyje, pasitelkus gydytojos rekomendacijas, maisto papildui „Biosil“ buvo priskiriamos profilaktinės savybės.

 

Maisto papildų reklamoje bendrovė taip pat skelbė aktyvią nuorodą į informaciją apie sudedamąsias maisto papildo dalis, kurią vartotojas galėjo susieti su reklamuojamu maisto papildu ir taip būti suklaidintas dėl maisto papildo savybių.  Be to, reklamose bendrovė darė užuominą apie ypatingas maisto produkto savybes, kurios iš tikrųjų būdingos visiems panašiems maisto produktams.

 

Atskirų maisto papildų reklamoje taip pat buvo užsimenama apie mokslininkų indėlį tiriant produktų sudedamąsias dalis, pavyzdžiui – „ciberžolė vis dažniau susilaukia mokslininkų dėmesio, tiriama jos nauda organizmui, apie tai paskelbta daugybė publikacijų“ – kai tokie teiginiai gali būti pateikiami tik moksliškai įvertinus bei patvirtinus.

 

Taip pat maisto papildų reklamoje nustatyti draudžiami skatinantys teiginiai, tokie kaip: „jeigu abejojate dėl maisto, kurį perkate ar valgote, EatEnjoyTM Gluten turi sprendimą“; „mes susirūpinę senėjimo procesais, išbandome įvairius jaunystės eleksyrus, vienas jų – kolageno prisotinti papildai <...>“ ir pan.

 

Vertindama bylos aplinkybes, Tarnybos komisija pažymėjo, kad vidutinis vartotojas, pamatęs minėtų maisto papildų reklamą, galėjo nepagrįstai susidaryti įspūdį, kad šie maisto papildai pasižymi ligų gydymo, profilaktinėmis ir kitomis savybėmis, kurių iš tiesų neturi, ir dėl šios priežasties galėjo būti suklaidintas.

 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, reklamų sklaidos mastą, pobūdį ir trukmę, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Osteca“ skirta 2000 eurų bauda.

 

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius