en

Reklamoje žadėjo savybes, kurių maisto produktas neturi

Reklamoje žadėjo savybes, kurių maisto produktas neturi

UAB „Yza“ ir MB „Sveikatos sprendimai“ teks atsakyti už klaidinančią reklamą – reklamuodamos maisto produktus bendrovės naudojo draudžiamus maisto produktų reklamoje naudoti teiginius.

 

Interneto tinklalapyje ir socialinio tinklo Facebook paskyroje skleistoje arbatos reklamoje UAB „Yza“ užsiminė apie ligų gydymo bei profilaktines savybes, nors tokių teiginių naudojimas yra draudžiamas maisto produktų reklamoje. Trijų rūšių arbatos reklamoje bendrovė naudojo vaistiniams preparatams būdingas savybes: „gerina virškinimą, gerina kraujotaką“, „padės apsisaugoti nuo ligų“, „padeda kovoti su peršalimu, kosuliu ir gerklės skausmu“ ir kt. Bendrovė taip pat vartojo teiginius, kuriais galėjo nepagrįstai sudaryti įspūdį, kad maisto produktas turi naudą sveikatai ar su sveikata susijusiai gerai savijautai: „skatina riebalų deginimą, slopina apetitą, detoksikuoja ir valo organizmą, ramina nervus, normalizuoja kraujospūdį, harmonizuoja kūno pusiausvyrą, padeda kenčiant nuo nemigos“.

 

Vertindama bylos aplinkybes, Tarnybos komisija pažymėjo, kad maisto produktų reklamoje užsimindama apie savybes, kurių maistas neturi, bendrovė galėjo suklaidinti vartotojus ir nepagrįstai sudaryti jiems įspūdį, jog siūlomi produktai iš tiesų turės naudos sveikatai. Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę ir mastą, taip pat atsižvelgdama į tai, kad tyrimo metu bendrovė bendradarbiavo ir pataisė reklaminius teiginius, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Yza“ skirta 1 000 eurų bauda.

 

Suklaidinti vartotojus taip pat galėjo MB „Sveikatos sprendimai“ leidinyje „Farmacija ir laikas“, skleisti reklaminiai teiginiai. Reklamuodama maisto papildą, bendrovė priskyrė jam gydomąsias bei profilaktines savybes: „Avosolis – naujas saugus preparatas osteoartritui“; „mažina skausmą, tinimą, gerina sąnario funkciją“, „pasižymi kremzlę apsaugančiu poveikiu pacientams su antsvoriu ir nutukimu“ ir kt.

 

Kaip pažymėjo Tarnybos komisija, vartotojas suinteresuotas gauti teisingą informaciją apie ketinamų įsigyti produktų savybes ir jam neturi kilti abejonių, ar verslininko skleidžiama informacija yra teisinga. Maisto papildas negali būti siejamas su gydymu ar profilaktika, nes tokios funkcijos neatlieka, todėl tokie bendrovės teiginiai galėjo suklaidinti vartotojus.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę, mastą bei tai, kad bendrovė tyrimo metu bendradarbiavo ir sustabdė reklamos sklaidą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą MB ,,Sveikatos sprendimai“ skirta 450 eurų bauda.

 

Tarnybos komisijos nutarimai per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimų priėmimo dienos gali būti apskųsti teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius