en

Aptartas projekto dėl dvejopos produktų kokybės poveikio Lietuvos vartotojams įgyvendinimas

Aptartas projekto dėl dvejopos produktų kokybės poveikio Lietuvos vartotojams įgyvendinimas

Asociatyvi nuotrauka

 

Šiandien Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) įvyko susitikimas su Europos Komisijos Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto vykdančiosios agentūros (CHAFEA) atstovais, kurio metu aptartas Tarnybos ir CHAFEA sudaryto susitarimo dėl dvejopos produktų kokybės poveikio Lietuvos vartotojams įgyvendinimas, numatyti atlikti veiksmai bei administraciniai projekto įgyvendinimo klausimai.

 

2018 m. liepos 31 d. Tarnyba ir CHAFEA pasirašė susitarimą dėl finansavimo veiklai, susijusiai su produktų dvejopos kokybės daromu poveikiu Lietuvos vartotojams. Projekto tikslas – nustatyti, kokį poveikį informacija apie to paties prekinio ženklo, tačiau skirtingos kokybės produktą daro Lietuvos vartotojo apsisprendimui pirkti ir kaip veikia vartotojo elgesį siūlomo produkto atžvilgiu. Projektą numatyta įgyvendinti per 12 mėnesių, tai bus pirmasis tokio pobūdžio oficialus vartotojų elgsenos tyrimas Lietuvoje.

 

Pažymėtina, kad š. m. rugsėjo 13 d. plenariniame posėdyje Europos Parlamentas pritarė, kad visiems vieningos Europos Sąjungos rinkoms vartotojams turi būti užtikrinta vienoda to paties prekinio ženklo produktų kokybė. Balsavimo metu rezoliucijai dėl dvejopos produktų kokybės bendrojoje rinkoje pritarė 464 Europos Parlamento nariai, 69 nariai nepritarė ir 17 narių susilaikė. Europarlamentarai sutiko, kad to paties prekinio ženklo produktai skirtingose rinkose gali šiek tiek skirtis, atsižvelgiant į vartotojų poreikius, nacionalinių teisės aktų reikalavimus ir vietines žaliavas, tačiau vartotojai visais atvejais privalo būti tinkamai informuojami.

 

Europos Parlamentas palaiko Europos Sąjungos iniciatyvą sprendžiant dvejopos produktų kokybės problemą bei atnaujinant Nesąžiningos komercinės veiklos direktyvą ir pabrėžia, kad svarbu aiškiai nustatyti, kokie produktai gali būti laikomi dvejopos kokybės produktais bei drausti tokią praktiką. 

 

Daugiau informacijos galite rasti čia.

 

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius