*skip_to_content*
en

Europos Komisija ir vartotojų apsaugos institucijos nagrinėja nuomonės formuotojų verslo praktiką

Europos Komisija ir vartotojų apsaugos institucijos nagrinėja nuomonės formuotojų verslo praktiką

Nuomonės formuotojų rinkodara tapo skaitmeninės ekonomikos ramsčiu, kurio bendra vertė 2023 m. turėtų siekti 19,98 mlrd. EUR. Artimiausiomis savaitėmis Europos Komisija ir nacionalinės vartotojų teisių apsaugos institucijos planuoja peržiūrėti pranešimus internete dėl galimo klaidinimo.

 

Nuomonės formuotojai, užsiimantys reguliaria komercine veikla, tokia kaip prekės ženklų, produktų ar paslaugų reklamavimas, pagal ES vartotojų teisę laikomi pardavėjais. Jie privalo aiškiai informuoti apie skleidžiamą reklamą. Šio patikrinimo socialiniuose tinkluose rezultatais bus remiamasi atliekant skaitmeninio sąžiningumo patikrą, kuri padės įvertinti, ar reikia naujų teisės aktų, kad skaitmeninė rinka būtų tokia pat saugi, kaip ir neinternetinė rinka. Be to, šiandien Europos Komisija pristatė Nuomonės formuotojų teisinį centrą („Influencer Legal Hub“). Specialioje platformoje nuomonės formuotojai ir turinio kūrėjai galės rasti informacijos apie sąžiningos komercinės praktikos srities ES teisės aktus, nustatančius aktualius reikalavimus. Už teisingumą atsakingas EK narys Didier Reyndersas sakė: „Nuomonės formuotojų verslas klesti, ir daugelis vartotojų – dažnai jaunimas ar net vaikai – pasitiki jų rekomendacijomis. Tačiau šis verslo modelis taip pat susijęs su teisiniais įsipareigojimais. Nuomonės formuotojai taip pat turi laikytis sąžiningos komercinės praktikos, o jų sekėjai turi teisę gauti skaidrią ir patikimą informaciją. Mūsų „Influencer Legal Hub“ padės visiems verslo subjektams suprasti taisykles. Raginu nuomonės formuotojus vadovautis taisyklėmis.“ Nuomonės formuotojų teisinio centro („Influencer Legal Hub“) platformoje galima rasti mokomuosius video ir kitą informaciją, sukurtą  bendradarbiaujant su akademinės bendruomenės ekspertais.

 

VVTAT prisijungs prie Europos Komisijos iniciatyvos tikrinti įrašus socialiniuose tinkluose kartu su kitų ES valstybių narių vartotojų teisių apsaugos institucijomis. Iki šiol VVTAT taip pat aktyviai stebėjo nuomonės formuotojų veiklą, teikė rekomendacijas, taip pat parengė Reklamos žymėjimo socialiniuose tinkluose gaires.

 

Daugiau informacijos Europos Komisijos pranešime.

Įstatymų naujovės