*skip_to_content*
en

10 dalykų, kuriuos reikia žinoti, vežėjui atšaukus arba atidėjus kelionę

10 dalykų, kuriuos reikia žinoti, vežėjui atšaukus arba atidėjus kelionę

Vasarą daugelis planuojame atostogas, žvalgomės patrauklių kelionių pasiūlymų ar savarankiškai organizuojame įspūdžius žadančias išvykas. Nusprendėte keliauti lėktuvu, autobusu, traukiniu ar laivu, tačiau viskas klostosi ne taip, kaip suplanavote? Kaip elgtis, kai transporto priemonė vėluoja ar neatvyksta? Kokios pagalbos galima tikėtis? Primename 10 auksinių taisyklių, padėsiančių sklandžiai išspręsti kelionės metu kilusius nesklandumus. 

 

  1. Suasmeninkite savo kelionę

Pirkdami bilietus į transporto priemonę, identifikuokite save ir nurodykite vežėjui savo kontaktinius duomenis – taip vežėjas galės jus informuoti apie galimus kelionės sutrikimus, reiso vėlavimą ar atšaukimą. Asmeninis bilietas taip pat bus svarus įrodymas, kad atšaukto ar vėlavusio reiso metu konkrečiai jūs patyrėte nuostolių, kuriuos reikalaujate kompensuoti. 

 

  1. Nufotografuokite bagažą

Jeigu prieš kelionę bagažas yra priduodamas į bagažo skyrių, rekomenduojame pasidaryti bagažo nuotraukų. Nufotografuokite tiek bagažo išorę, tiek jo turinį – tai jums padės sutaupyti laiko ir energijos, jei kelionės metu bagažas ar jo dalis dingtų, bagažas būtų pažeistas bei tektų įrodinėti patirtą žalą. 

 

  1. Nevėluokite į keleivių registraciją

Svarbu atminti, kad savo, kaip keleivių, teisių apsauga galite pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu laiku atlikote registraciją. Jei reisą praleidote dėl to, kad nespėjote laiku įsiregistruoti, keleiviams numatyta pagalba bei kompensacijos jums taikomos nebus. 

 

  1. Prašykite informacijos išvykimo punktuose

Jūs turite teisę gauti aktualią ir nuolat atnaujinamą informaciją, jei jūsų išvykimas yra atidedamas ar numatytas reisas yra kitaip sutrikdomas. Jei vežėjas tokios informacijos nesuteikia, rašydami pretenziją vežėjui būtinai pažymėkite šią aplinkybę. 

 

  1. Reikalaukite teisėtai priklausančios pagalbos

Jei numatytas reisas smarkiai vėluoja arba yra atšaukiamas, jūs turite teisę į pagalbą. Priklausomai nuo to, ar keliaujate autobusu, traukiniu, lėktuvu ar laivu – skirtingoms transporto priemonėms numatyta šiek tiek skirtinga pagalba, kuri įvertinama pagal reiso vėlavimo trukmę. Tačiau visais atvejais keleiviams turi būti nemokamai pasiūlytas maitinimas bei gaivieji gėrimai, o tam tikrais atvejais – ir apgyvendinimas. Jei vežėjo atstovas savo iniciatyva nesuteikia minėtos pagalbos – kreipkitės ir prašykite to, kas jums teisėtai priklauso. Jei minėtą pagalbą suteikti atsisakoma, pažymėkite šią aplinkybę rašydami pretenziją vežėjui. 

 

  1. Saugokite pirkimo kvitus

Jei aukščiau minėta pagalba jums nėra teikiama išvykimo vietoje (oro uoste, autobusų ar traukinių stotyje, uoste) arba jūs išvykstate iš nutolusios vietos (pavyzdžiui, iš autobuso stotelės), jūs turite teisę prašyti vežėjo kompensuoti šias papildomai patirtas išlaidas. Paprastai vežėjai prašo įrodymų, kad jums teko mokėti už gėrimus bei užkandžius, ir gali atsisakyti atlyginti nuostolius, jei išlaidos yra nepagrįstai didelės ar įsigytos prekės (daiktų skaičius) neatitinka vėlavimo trukmės. Saugokite kvitus ir tuo atveju, kai dėl atidėto reiso esate priversti likti nakvoti ir jums patiems tenka pasirūpinti apgyvendinimu. 

 

  1. Rinkite reiso vėlavimo ar atšaukimo įrodymus

Keliaudami visomis aukščiau nurodytomis transporto rūšimis keleiviai turi teisę gauti kompensaciją, jei numatytas reisas smarkiai vėluoja arba yra atšaukiamas. Nors kompensacijos dydžiai ir minimalus laukimo laikas skiriasi, pareiga įrodyti, kad jūs nukentėjote, taikoma visais atvejais. Jei jūsų įsigytame biliete nėra nurodytas jūsų vardas, pasistenkite fiksuoti įrodymus, kad nukentėjote konkretaus vėlavimo ar atšaukimo atveju. 

 

  1. Neskubėkite pirkti bilietų kitur

Susidūrę su kelionės nesklandumais paprastai norime kuo greičiau tęsti kelionę ir kreiptis į kitą vežėją. Rekomenduojame neskubėti, kadangi įsigijus bilietą kitur, bet dar neišklausius vežėjo siūlomų alternatyvų, toks jūsų veiksmas automatiškai būtų prilyginamas vienašališkam vežimo sutarties nutraukimui – tokiu atveju nutrauksite visus vežėjo įsipareigojimus dėl pagalbos bei kompensacijos. 

 

  1. Reikalaukite kompensacijos

Jei galite įrodyti, kad nukentėjote dėl atidėto ar atšaukto reiso – pateikite vežėjui prašymą dėl kompensacijos. Visuomet įvertinkite, kokia kompensacija jums priklauso konkrečiu atveju. Pagal teisės aktus kompensacija jums gali priklausyti ir transporto priemonei vėluojant atlikti vežimą, jei tai nėra nenumatyta aplinkybė - skirtingoms transporto priemonėms numatyta skirtingo dydžio kompensacijos, kuri įvertinama pagal reiso vėlavimo trukmę ir atstumą. 

 

  1. Prašykite kompensuoti papildomas išlaidas

Tam tikrais atvejais dėl reiso vėlavimo ar atšaukimo patirti nuostoliai gali būti didesni negu suma, kurią vežėjas jums privalo išmokėti pagal keleivių teisių kompensavimo taisykles. Tokiais atvejais taip pat galite kreiptis į vežėją dėl šių nuostolių atlyginimo, tačiau būkite pasirengę įrodyti tikslų papildomai patirtų nuostolių dydį. 

 

Sklandžių ir laimingų kelionių! 

Įstatymų naujovės