en

Didieji prekybos centrai pakartotinai nubausti už vartotojų klaidinimą

Didieji prekybos centrai pakartotinai nubausti už vartotojų klaidinimą

 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatų pažeidimus skyrė sankcijas didiesiems prekybos centrams – MAXIMA LT, UAB, UAB „Rimi Lietuva“ ir UAB „Norfos mažmena“.

 

Vartotojų prašymų pagrindu atlikto tyrimo metu nustatyta, kad MAXIMA LT, UAB teikė skirtingą prekių kainą kainolapyje ir kasoje, klaidingai teikė informaciją apie skelbiamas nuolaidas, akcijos metu skelbė reguliarią prekės kainą, taip pat kasoje nepritaikė skelbiamų nuolaidų. Nors įmonė įvykusius pažeidimus motyvavo techninėmis bei žmogiškosiomis klaidomis, įvertinus tai, kad produkto kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką vartotojo apsisprendimui dėl sandorio, ir atsižvelgus į tai, kad bendrovė Įstatymo nuostatas pažeidė pakartotinai, už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą bendrovei skirta 8 000 EUR bauda.

 

Vartotojų klaidinimas nustatytas ir UAB „Rimi Lietuva“ veiklos atveju. Tyrimo metu nustatyta, kad bendrovė teikė skirtingą prekių kainą parduotuvės lentynoje ir kasoje. Įvertinus tyrimo aplinkybes ir tai, kad bendrovė Įstatymo nuostatų pažeidimą padarė pakartotinai, už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą bendrovei skirta 5 000 EUR bauda.

 

UAB „Norfos mažmena“ bylos atveju nustatyta, kad bendrovė teikė klaidinančią informaciją apie maisto prekių kainas – atitinkamų prekių kaina kainolapyje buvo nurodoma mažesnė nei perkant kasoje. Įvertinus tai, kad bendrovė Įstatymo nuostatų pažeidimą padarė pakartotinai, už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą bendrovei skirta 5 000 EUR bauda.

 

Atkreipiame vartotojų dėmesį, kad įsigijus prekę už didesnę kainą nei buvo nurodyta prekės kainolapyje, arba gavus neaiškią, klaidinančią ar dviprasmišką informaciją apie prekės kainą, reikėtų užfiksuoti nurodomą informaciją apie prekę ir jos kainą ir su pirkimą patvirtinančiu dokumentu kreiptis į pardavėją, nurodant savo reikalavimą (pvz., grąžinti permoką). Jeigu nurodytas reikalavimas nėra tenkinamas arba pardavėjas ir toliau teikia klaidinančią informaciją apie prekės kainą – pateikite savo reikalavimą pardavėjui raštu bei praneškite Tarnybai apie vykdomą galimai nesąžiningą komercinę veiklą.

 

Informuojame, jog už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams Tarnyba pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8 688 EUR, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki 34 754 EUR baudą.

 

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius