*skip_to_content*
en

Didžiųjų prekybos centrų atstovų susitikime aptarta vartotojų klaidinimo problema

Didžiųjų prekybos centrų atstovų susitikime aptarta vartotojų klaidinimo problema

 

2017 m. spalio 10 d. Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) įvyko susitikimas su didžiųjų prekybos tinklų atstovais, kurio metu buvo aptarti dažniausiai pasitaikantys vartotojų klaidinimo prekybos centruose atvejai bei vartotojų atžvilgiu vykdomos galimai nesąžiningos komercinės veiklos klausimai.

 

Tarnybos atstovai atkreipė verslo subjektų dėmesį, jog prekės kaina ir galimybė prekę įsigyti su nuolaida yra veiksnys, turintis didelę įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui bei apsisprendimui įsigyti konkrečią prekę, todėl verslo subjektai privalo preciziškai laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir suteikti vartotojams teisingą ir neklaidinančią informaciją apie prekių kainas ir taikomas nuolaidas.

 

Susitikimo metu buvo aptarti dažniausiai pasitaikantys vartotojų nusiskundimai (vartotojams nepritaikomos žadėtos nuolaidos; parduotuvėse reklamuojamos pasibaigusios akcijos; prekės kaina mokant kasoje nurodoma didesnė, negu nurodyta prekės kainolapyje lentynoje ir pan.) bei bendrovių teikiami paaiškinimai nagrinėjant įvairias situacijas, taip pat buvo ieškoma būdų, kaip sumažinti suklaidintų vartotojų skaičių. Verslininkų nuomone, ateityje situacija pagerės įdiegus elektroninių kainolapių sistemą, kurioje žmogiškasis faktorius turės minimalią įtaką. Taip pat verslininkai pažymėjo, kad šiuo metu visiškai išvengti pasitaikančių klaidų neįmanoma, tačiau, įmonės gerbia savo klientus, saugo dalykinę reputaciją ir neturi tikslo sąmoningai klaidinti vartotojų bei nuolat ieško būdų, kurie leistų užtikrinti, jog vartotojas nebūtų suklaidintas.

 

Verslo subjektai nurodė, kad kreipsis į Lietuvos prekybos įmonių asociaciją, siekdami išsiaiškinti gaunamų skundų pobūdį bei skaičių, taip pat sutarta apsikeisti aktualia informacija. Susitikimo metu nutarta stiprinti Tarnybos ir verslo subjektų bendradarbiavimą siekiant apsaugoti vartotojų interesus.

 

 

 Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius

Įstatymų naujovės