en

Elektrotechnikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektrotechnikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi skaičius išaugo 8 proc. Labiausiai VVTAT susirūpinimą kėlė vartotojų ginčai dėl elektrotechnikos prekių.

 

Kovo mėnesį, šalyje paskelbus karantiną, laisvalaikio paslaugų sektoriuje fiksuotas rekordinis vartotojų pasiteiravimų dėl kelionių ir renginių šuolis – suteiktos 1 002 konsultacijos. Tačiau, vertinant ne teismo tvarka išnagrinėtus vartojimo ginčus, pagal jų skaičių pirmą vietą užima elektrotechnikos prekių sektorius. Vartotojai dažniausiai skundėsi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių bei įvairių buitinių prietaisų kokybe. Iki tol ilgą laiką didžiąją išnagrinėjamų vartojimo ginčų dalį sudarė ginčai dėl avalynės bei drabužių.

 

„2019 m. su avalynės prekybininkais organizuotas susitikimų ciklas davė vaisių – šiemet 12 proc. sumažėjo vartojimo ginčų dėl avalynės ir drabužių. Situacija eletrotechnikos prekių sektoriuje rodo, kad reikia tęsti šių metų pradžioje Teisingumo ministerijoje pradėtą diskusiją su elektrotechnikos prekybininkais ir kartu ieškoti būdų efektyviau nagrinėti vartojimo ginčus bei mažinti jų skaičių“,  – teigia VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

 

Susitikimų  su elektrotechnikos pardavėjais ciklas startuoja š. m. gegužės 21 d. Kiekvieno susitikimo metu vartojimo ginčų problemos bus aptariamos su atskiromis bendrovėmis.

 

Paslaugų sektoriuje didelę išnagrinėtų ginčų dalį sudarė ginčai dėl būsto priežiūros ir renovavimo paslaugų, taip pat – dėl turizmo ir pramogų paslaugų, renginių organizavimo. Vartotojai dažniausiai skundėsi, kad negrąžinami pinigai už nesuteiktas paslaugas. Atsižvelgiant į gaunamų skundų dėl turizmo ir renginių tendencijas, prognozuojama, kad ateityje didės šiose srityse išnagrinėtų vartojimo ginčų.

 

Reikšmingas pokytis stebėtas ir analizuojant vartojimo ginčų sprendimo rezultatus. Taikiai išspręstų ginčų 2020 m. I ketv. sumažėjo net 17 proc., ir  sudarė 37 proc.  visų išnagrinėtų ginčų. Tokią situaciją galėjo lemti išaugęs nepagrįstų vartotojų prašymų skaičius (2020 m. I ketv. jis išaugo 9 proc.), dėl ko verslininkai buvo linkę rečiau taikiai spręsti kilusius ginčus.

 

VVTAT pažymi, kad vartotojai turėtų atsakingai vertinti savo pareigas, o taip pat fiksuoti ir saugoti ginčo aplinkybes pagrindžiančius įrodymus.

 

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima:

2020 m. I ketv. asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius