Galimos pasekmės nepateikus atsakymo vartotojui

Siekiant suteikti galimybę vartotojui ir pardavėjui/paslaugos teikėjui kilusi ginčą išspręsti savarankiškai, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo (toliau – Vartotojų teisių apsaugos įstatymas) nuostatose numatyta vartotojo pareiga ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo dienos, kurią vartotojas sužinojo apie savo teisių pažeidimą, kreiptis į verslininką raštu, nurodant savo reikalavimus. Savo ruožtu verslininkas, pateikdamas atsakymą į vartotojo rašytinę pretenziją, taip pat privalo laikytis atitinkamų reikalavimų.
- Pareiga atsakyti ne vėliau kaip per 14 dienų
Vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 2 dalimi, verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo pretenziją ir, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo pretenzijos gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų rašytinį atsakymą.
- Pareiga pagrįsti atsakymą
Minėta Įstatymo nuostata taip pat numato verslininko pareigą atsakymą motyvuoti, pagrindžiant savo poziciją konkrečiais aplinkybes įrodančiais dokumentais.
- Pareiga pateikti informaciją apie ginčų neteisminio sprendimo subjektą
Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 3 dalis numato, kad tuo atveju, kai verslininkas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimus arba juos tenkina iš dalies, verslininkas savo atsakyme privalo pateikti informaciją apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, į kurį gali kreiptis vartotojas.
Atkreipiame dėmesį, kad nustačius, jog verslininko atsakymas į vartotojo pretenziją buvo pateiktas nesilaikant aukščiau minėtų nuostatų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 2 ir 3 dalies nuostatų reikalavimų nesilaikymą gali skirti nuo 72 EUR iki 724 EUR baudą.
Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius