en

Kaip atsakingai vertinti kosmetikos gaminių reklamą ir pateiktą informaciją

Kaip atsakingai vertinti kosmetikos gaminių reklamą ir pateiktą informaciją

Tęsdami atsakingo ir tvaraus vartojimo mėnesio kampaniją, siūlome atkreipti dėmesį ir į kosmetikos gaminius. Ar visi teiginiai apie kosmetikos gaminius yra teisingi? Ar visi gaminiai ekologiški jeigu nurodyta daugybė žalios spalvos ikonėlių ir ženklelių? Nesižavėkite vien tik skleidžiama reklama: stebuklus žadančiais teiginiais, gražiomis nuotraukomis ar nuomonės formuotojų istorijomis.

 

Štai keletas patarimų, į ką atkreipti dėmesį renkantis kosmetikos gaminius:

 

 Patikrinkite produktų sudėtį.

 Atminkite, jog produktas yra ekologiškas ar natūralus, jeigu jis turi tai patvirtinantį sertifikatą.

 Išsiaiškinkitite, ką reiškia ženklai, nurodomi ant produktų pakuotės (ne visos žalios spalvos ikonėlės ar žalio lapo formos ženkleliai reiškia, kad gaminys yra ekologiškas).

 Pasidomėkite ekologiškumą patvirtinančių ženklų aprašymu: turėsite daugiau žinių, kuris ekologiškumą patvirtinantis ženklas turi griežčiausius atrankos kriterijus.

 Jeigu reklamoje remiamasi moksliniais tyrimais, paskaitykite apie minimą tyrimą plačiau;

 Visada įvertinkite ar Jums tikrai reikia įsigyti prekę su nuolaida arba 2 už 1 kainą.

 Teiginys „patvirtinta dermatologų“ nereiškia kosmetikos produkto išskirtinumo - be išimties visa kosmetika yra patvirtinta dermatologų.

 Teiginys „kliniškai patikrintas“ nurodo, jog produktas buvo „bandomas stebint kvalifikuotam medicininiam ar moksliniam personalui.

 Teiginiai “skirtas jautriai odai“/„tinka alergiškiems žmonėms“ negarantuoja, kad priemonė nesukels alergijos.

 Natūrali kosmetika taip pat gali sukelti alergiją ar Jums netikti, todėl būtina pasidomėti ir eterinių aliejų, hidrolatų ar kitų augalinės kilmės ingredientų poveikiu

 Kosmetikos gaminių reklamoje matydami baltais chalatais apsirengusius žmones ar kosmetikai naudojant pakuotes, panašias į vaistų, neapsigaukite, jog produktas turi gydomųjų savybių.

 Atminkite, kad kosmetikos gaminys nėra vaistas bei jis negali turėti gydomųjų savybių. Reklamoje negali būti naudojami teiginiai, sudarantys įspūdį, kad produktas gydo.

 

Svarbu atsiminti, kad kosmetikos gaminiai ne tik nėra vaistai ir negali išgydyti, bet jie taip pat negali padaryti stebuklų. VVTAT atlieka kosmetikos gaminių reklamos vertinimą ir jų atitikimą teisės aktų reikalavimams, o taip pat ir reklamoje naudojamų teiginių pagrįstumą.

 

Prieš kelias dienas, 2021-06-23, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas priėmė nutartį, kurioje buvo nustatyta, kad VVTAT nutarimas skirti sankciją bendrovei dėl kosmetikos produkto reklamoje vartotų teiginių yra teisėtas ir pagrįstas. Šiuo atveju buvo nagrinėjamas VVTAT sprendimas dėl kosmetikos gaminių reklamos, kai vyresnio amžiaus moteris, panaudojusi kosmetikos gaminį, staiga atjaunėja. „Prieš“ ir „po“ principu iliustruota reklama vartotojams galėjo sudaryti įspūdį, kad reklamuojami kosmetikos gaminiai (kremas ir serumas) turi jauninamąjį poveikį, išlygina raukšles ar veikia kaip botulino toksinas, tačiau pagrįsti tokio kosmetikos gaminių poveikio konkrečiais įrodymais bendrovė negalėjo.

 

Su nutartimi galima susipažinti ČIA.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius