en

Kelionių organizatoriai pažadėjo skirti daugiau dėmesio vartotojų informavimui

Kelionių organizatoriai pažadėjo skirti daugiau dėmesio vartotojų informavimui

Įsibėgėjant kelionių sezonui Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) pakvietė kelionių organizatorių UAB „Itaka Lietuva“, UAB „Kidy tour“, UAB „Novaturas“, UAB „Tez Tour“, SIA „TT Baltics“ (TUI Baltics) bei Lietuvos turizmo asociacijos atstovus aptarti renkantis keliones vartotojams dažniausiai kylančias problemas ir galimus jų sprendimo būdus.

 

2019 m. birželio 28 d. įvykusio susitikimo metu Tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė atkreipė dėmesį, kad didžiausią nerimą Tarnybai kelia subjektyvus kelionių organizatorių viešbučių vertinimas, kuris vartotojams pateikiamas prie pagrindinės informacijos apie viešbutį, tuo tarpu oficialus viešbučio vertinimas ir kategorija konkrečioje šalyje dažniausiai pateikiamas mažiau matomoje vietoje. Iš kelionių grįžę vartotojai dažnai lieka nepatenkinti subjektyviu, kelionių organizatoriaus pateiktu viešbučio vertinimu ir atkeliavę į konkretų viešbutį pamato visiškai jų lūkesčių neatitinkantį vaizdą. Kelionių organizatorių atstovai patvirtino, kad viešbučių vertinimas bei klasifikavimas iš tiesų yra opus klausimas, tačiau pažymėjo, kad dažnai dėl tam tikrų biurokratinių priežasčių kai kurių šalių viešbučiai nors savo šalyje ir nėra gavę oficialios kategorijos, bet atitinka visus, pavyzdžiui, keturių ar penkių žvaigždučių viešbučiui keliamus reikalavimus, tokiais atvejais subjektyvus kelionių organizatoriaus vertinimas yra naudingas vartotojams ir padeda priimti tinkamą sprendimą. Taip pat kelionių organizatorių naudojamose viešbučių rezervacinėse sistemose patys viešbučiai nurodo savo kategoriją, kuri automatiškai perkeliama į kelionių pasiūlymus ir yra matoma vartotojams.

 

Visi susitikimo dalyviai sutiko, kad vartotojams vis dar trūksta informacijos apie tai, kad skirtinguose regionuose viešbučių kategorijoms yra taikomi skirtingi reikalavimai ir kiekvienoje šalyje yra tam tikrų ypatumų, į kuriuos būtina atsižvelgti. Apie tai, kas yra subjektyvus kelionių organizatorių viešbučių vertinimas bei kokie kriterijai jam taikomi, vartotojai taip pat turėtų būti aiškiau informuojami, kad suprastų, jog tai nėra oficiali viešbučio kategorija konkrečioje šalyje, o būtent kelionių organizatoriaus subjektyvus vertinimas.

 

Atsižvelgiant į vartotojų prašymuose dažniausiai pasitaikančius nusiskundimus, Tarnyba kelionių organizatoriams rekomendavo informaciją apie subjektyvų viešbučių vertinimą ir oficialią viešbučio kategoriją šalyje vartotojams pateikti vienoje vietoje, kad rinkdamiesi viešbutį vartotojai galėtų minėtą informaciją matyti vienu metu. Susitikime dalyvavę kelionių organizatoriai įsipareigojo iki šių metų rugpjūčio 1 d. įvertinti technines tokios informacijos pateikimo galimybes ir informuoti Tarnybą, per kokį terminą įgyvendins pakeitimus savo interneto tinklalapiuose. Taip pat kelionių organizatoriai įsipareigojo aiškiau informuoti vartotojus apie viešbučių klasifikavimą, kiekvienoje šalyje viešbučiams taikomų reikalavimų ypatumus bei subjektyvų kelionių organizatorių viešbučių vertinimą.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius