*skip_to_content*
en

Nustatyta, kokias išlaidas VVTAT nagrinėjamuose vartojimo ginčuose turės atlyginti verslininkas

Nustatyta, kokias išlaidas VVTAT nagrinėjamuose vartojimo ginčuose turės atlyginti verslininkas

Nuo 2022 m. sausio 3 d. įsigaliojusiuose Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo pakeitimuose numatyta, kad priimdama sprendimą dėl ginčo esmės, vartojimo ginčus nagrinėjanti institucija sprendžia ir dėl institucijos patirtų ginčo nagrinėjimo išlaidų atlyginimo.

 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patvirtino 2022 metų VVTAT vartojimo ginčo nagrinėjimo išlaidų dydį – 96,40 Eurų. Šis dydis nustatytas įvertinus 2021 metų vidutinį valandinį specialisto darbo užmokestį bei veiksmų, atliekant prekės ar paslaugos teikimo rezultato apžiūrą, atlikimo vidutinę trukmę.

 

VVTAT nagrinėjant vartojimo ginčus ne teismo tvarka, ginčo šalims siūloma susitarti ir priimti taikų sprendimą. Jei vartotojui ir verslininkui taikiai susitarti nepavyksta, VVTAT ginčą nagrinėja iš esmės. Pažymėtina, kad nustatytas VVTAT ginčų nagrinėjimo išlaidas reikės atlyginti tik tais atvejais, kai ginčo nagrinėjimo metu bus atliekama prekės ar paslaugos teikimo rezultato apžiūra, ir kai VVTAT dėl to ginčo priims sprendimą tenkinti arba iš dalies tenkinti vartotojo reikalavimą. Kai bus priimamas iš dalies vartotojo reikalavimus tenkinantis sprendimas, verslininkas šias išlaidas turės atlyginti proporcingai patenkintų vartotojo reikalavimų daliai.

 

Vartojimo ginčo nagrinėjimo išlaidos bus sumokamos į valstybės biudžetą.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius

Įstatymų naujovės