en

Perkate mobilųjį telefoną? Gerai įvertinkite savo ir savo artimųjų poreikius

Perkate mobilųjį telefoną? Gerai įvertinkite savo ir savo artimųjų poreikius

 

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vis dažniau sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl galimybės grąžinti kokybišką mobilųjį telefoną, kuomet senjorui nupirktas įrenginys neatitinka jo lūkesčių arba mobilųjį telefoną įsigyja gerai savo poreikių neįvertinęs jaunuolis. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skatina atsakingai rinktis tokio pobūdžio prekes bei primena apie svarbiausius dalykus, kuriuos svarbu žinoti prieš priimant sprendimą įsigyti elektroninį ryšio įrenginį.

 

Elektros įrenginiai ir prietaisai – negrąžinami

 

Mažmeninės prekybos taisyklės numato, kad parduotuvėje įsigyti tinkamos kokybės elektros įrenginiai, vaizdo, garso, televizijos aparatai, taigi ir mobilieji telefonai, yra nekeičiami ir negrąžinami, nebent pardavėjas geranoriškai sutiktų tai padaryti, todėl prieš įsigydami mobilųjį telefoną įsitikinkite, ar pasirinkta prekė ir jos techninės charakteristikos iš tiesų atitinka Jūsų arba Jūsų artimojo poreikius. Nors tendencijos keičiasi, ir vyresnio amžiaus žmonės vis dažniau renkasi išmaniuosius įrenginius, tačiau tam tikrais atvejais išmanusis telefonas senjorui gali kelti ir papildomų sunkumų, todėl išskirtinai skambinimui reikalingam telefonui nebūtinos įvairios papildomos funkcijos, sudėtingas meniu ir pan.

 

Apžiūrėkite ir išbandykite mobilųjį telefoną prekybos vietoje

 

Pardavėjas privalo sudaryti sąlygas vartotojui apžiūrėti prekę, patikrinti, kaip ji veikia, arba pademonstruoti, kaip ją naudoti, tad drąsiai kreipkitės į konsultantus pardavimo vietoje, informuokite apie savo poreikius ir paprašykite, kad Jums pademonstruotų Jus dominantį modelį. Pardavėjas privalo tinkamai ir išsamiai informuoti vartotoją apie parduodamą prekę bei pagrindines jos savybes. Jei, visgi, manote, kad neturite pakankamai žinių ir savarankiškai Jums gali būti sunku įvertinti, kokia prekė geriausiai atitiktų Jūsų poreikius, bei priimti sprendimą dėl jos įsigijimo, pasirūpinkite, kad Jus palydėtų artimieji.  

 

Abejojate? Tuomet pirkite internetu  

 

Jei ilgai negalite apsispręsti dėl mobiliojo telefono reikalingumo arba ketinate malonia dovana nustebinti savo artimąjį – geriau rinkitės pirkimą internetu. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas numato, kad vartotojas turi teisę nenurodydamas priežasties per 14 dienų nuo prekės gavimo dienos atsisakyti nuotolinės sutarties, taigi, turėsite laiko tinkamai įvertinti savo bei savo artimųjų poreikius. Svarbu nepamiršti, kad tinkamos kokybės grąžinama prekė turi būti nenaudota (t. y. nekurkite paskyros, nediekite programėlių ir pan.) bei nepraradusi prekinės išvaizdos, priešingu atveju pardavėjas turi teisę šios prekės nepriimti. Neskubėkite naudoti internetu įsigyto mobiliojo telefono, jeigu nesate tikri, kad jis Jums reikalingas ir norėsite jį pasilikti.

 

Būkite atsargūs pirkdami telefoną iš galimai nepatikimo pardavėjo

 

Nuo 2018 m. liepos 25 d., priėmus susitarimą dėl vieningos ir viešos blokuojamų IMEI numerių duomenų bazės vystymo, šalies mobiliojo ryšio bendrovės, policijos prašymu, pradėjo blokuoti visus Lietuvoje bei užsienyje pavogtus, pamestus ar neteisėtai įgytus mobiliojo ryšio įrenginius – telefonus, planšetes ir kitą įrangą. Pradėdami blokuoti vogtus, pamestus ar apgaule įgytus įrenginius Lietuvos ryšio operatoriai prisijungė prie tarptautinės iniciatyvos, kurios tikslas yra kovoti su telefonų vagystėmis, klastotėmis ir kitais nusikaltimais. Taigi, vartotojai turi būti itin atsargūs įsigydami telefonus per skelbimų portalus ar neoficialius platintojus.

 

Norėdami įsitikinti, ar įrenginys neturi neigiamos istorijos, dėl kurios jis gali būti blokuojamas, apsilankykite tinklalapyje www.manoimei.lt. Šiame portale radus informacijos, jog įrenginys bus blokuojamas, rekomenduojama kreiptis į savo mobiliojo ryšio operatorių, kuris patars, kaip toliau naudotis ryšio paslaugomis.

 

Pirkite atsakingai ir išvenkite nereikalingų išlaidų!

 

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius