en

Prekės pristatymas. Ką dažnai pamiršta vartotojas?

Prekės pristatymas. Ką dažnai pamiršta vartotojas?

Populiarėjant prekybai internete, vartotojams vis dažniau prekes į namus pristato kurjerių tarnybos, prekės perduodamos bekontakčiu būdu. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastebi ir vis didėjančią problemą dėl pristatytų prekių su mechaniniais pažeidimais ir vartotojo neišnaudotos teisės patikrinti prekę perdavimo metu. Dažnais atvejais sudėtinga nustatyti, kas atsakingas už pristatytos prekės mechaninius pažeidimus – pardavėjas, kurjeris ar vartotojas. 

 

VVTAT atliktos vartotojų prašymų analizės duomenimis, 2021 metų trijų ketvirčių gautų prašymų kiekis minėtoje srityje beveik 20% viršijo per visus 2020 metus gautų prašymų kiekį. Teisės aktai numato vartotojų teisę patikrinti pristatytą prekę perėmimo metu, tačiau ne visi vartotojai tuo pasinaudoja, nežino apie tokią teisę, o ir prekę pristatantis pardavėjo ar kurjerių paslaugos teikėjo atstovas galimai nesudaro galimybių patikrinti pristatytą prekę. Dažnu atveju pastebėti pakuotės pažeidimai gali kelti pagrįstų įtarimų vartotojui dėl pačios prekės mechaninių pažeidimų.

 

Vartotojams svarbu nepamiršti, kad prekę apžiūrėti ir patikrinti prieš sudarant pirkimo-pardavimo sutartį jie turi teisę ne tik pirkdami fizinėje parduotuvėje, bet ir įsigijus prekę internetu jos pristatymo metu. Jeigu vartotojai šia teise nepasinaudos, vėliau jiems gali būti sunku įrodyti, kad prekės pažeidimai buvo atsiradę iki perdavimo. „Nagrinėdami ginčus pastebime, kad vartotojai ne tik neapžiūri pristatytos prekės, neįvertina pakuotės pažeidimų, bet ir skuba pasirašyti įvairius dokumentus dėl pretenzijų neturėjimo, kas vėliau tik apsunkina vartotojų įrodinėjimo naštą“ – teigia VVTAT Vartojimo prekių skyriaus vedėja Rasa Pupienienė.

 

Taigi, priimdami prekę, vartotojai turėtų:

 

  • Reikalauti kurjerio sudaryti sąlygas apžiūrėti ne tik prekės pakuotę, bet ir pačią prekę. Jeigu kurjeris šių sąlygų nesuteikia, turite teisę prekės nepriimti;
  • Patikrinti, ar prekė neturi pastebimų pažeidimų, yra pilnos komplektacijos, su visomis detalėmis;
  • Nepasirašyti dokumentų dėl pretenzijų neturėjimo, pažeidimų nebuvimo ar pan., neapžiūrėjus ir neįvertinus prekės;
  • Jeigu prekė pristatyta bekontakčiu būdu ar kurjeris nesudarė galimybės prekę apžiūrėti jam dalyvaujant, patikrinkite prekę kaip galima greičiau. Patariama fiksuoti išpakavimą, prekės apžiūros procesą filmuojant, fotografuojant, kad būtų turimi įrodymai, jei kiltų ginčas;
  • Apžiūros metu pastebėjus pažeidimus, nedelsiant informuoti apie tai pardavėją raštu;
  • Įsigijus elektrotechnikos prekę, apžiūrėti ne tik išoriškai, bet ir patikrinti jos veikimą. Rekomenduotume rinktis pardavėjo siūlomas ne tik pristatymo, bet ir pajungimo paslaugas.

 

Stebėdama vis augančių ginčų dėl pristatytų prekių su mechaniniais pažeidimais skaičių, VVTAT ne tik siekia atkreipti vartotojų dėmesį į jų teises, bet ir bendradarbiauja su pardavėjais, kurjerių paslaugų teikėjais. Neseniai įvykusios diskusijos metu buvo aptarta teisinio reguliavimo problematika, VVTAT praktika, nagrinėjant ginčus dėl mechaninių pažeidimų, dažniausiai pasitaikantys mechaniniai pažeidimai ir šių pažeidimų atsiradimo tikimybės, problemos su siuntų tarnybomis ir pan. Verslo atstovai pasidalino gerosios praktikos pavyzdžiais. Konstruktyvus dialogas, aptartos problemos bei jų sprendimo būdai, tikimasi, padės išvengti ginčų tarp vartotojų ir verslo atstovų ateityje.

 

Daugiau informacijos apie vartotojų teisę patikrinti prekę: