*skip_to_content*
en

Priimtas nutarimas dėl UAB „15min“ paslėptos reklamos skleidimo

Priimtas nutarimas dėl UAB „15min“ paslėptos reklamos skleidimo

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), išnagrinėjusi vartotojo prašymą bei atsižvelgdama į Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo aiškinimą, priėmė nutarimą dėl UAB „15min“ skleistos paslėptos reklamos, kuri pažeidžia Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo nuostatas.

 

Vartotojas 2019 m. VVTAT pateiktame prašyme nurodė, kad „15min.lt“ portale publikuotame straipsnyje „Naujos kelionių tendencijos: „viskas įskaičiuota“ ar „viskas netikėta“? pateikta ne objektyvi informacija, o tik vienos kelionių agentūros, prekiaujančios kelionėmis į konkrečią šalį, darbuotojų skleidžiama pardavimus skatinanti informacija.

 

2019 m. kovo mėn. VVTAT, įvertinusi visas bylos aplinkybes, nusprendė atsisakyti pradėti nagrinėjimo procedūrą dėl galimo Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo. Vartotojui kreipusis į teismą, byla buvo nagrinėjama Vilniaus apygardos administraciniame teisme bei Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme.

 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas konstatavo, jog įvertinus publikacijos turinį ir joje naudojamus reklamuotos kelionių agentūros darbuotojų teiginius, yra pakankamai faktinių duomenų, kurie leidžia pagrįstai teigti esant veiksmų, skatinančių įsigyti kelionę iš kelionių agentūros, nors tekste nėra tiesiogiai pabrėžiama konkreti paslauga, o tai kelia pagrįstus įtarimus dėl  Reklamos įstatymo pažeidimo.

 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nurodė, jog, nors UAB „15min“ reklaminį straipsnį perspausdino neatlygintinai, nustatant, ar reklama yra paslėpta, atlygintinumas nėra būtinoji sąlyga. Be to, teismas atkreipė dėmesį, jog publikacijoje nebuvo nuorodos į pranešimą spaudai. Todėl nebuvo aišku, apie kokį pranešimą spaudai yra kalbama (informacija apie tai, jog publikacijoje remiamasi pranešimu spaudai, buvo pateikta tik pačios publikacijos tekste) (2020-12-30 nutartis administracinėje byloje Nr. eA-2817-1062/2020 ir 2021-05-05 nutartis administracinėje byloje Nr. eA-2900-415/2021).

 

VVTAT, atsižvelgdama į Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo nutartį, kuria įpareigojama pradėti pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, iš naujo įvertino UAB „15min“ skleistą informaciją ir išnagrinėjo bylą dėl galimo Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo. Konstatuota, jog UAB „15min“, nors ir remdamasi susiformavusia rinkos praktika ir, kaip pati nurodė, neturėdama tikslo klaidinti vartotojus, neatlygintinai portale www.15min.lt iš esmės neredaguodama perpublikavo komercinės įmonės užsakymu reklamos agentūros parengtą reklaminį straipsnį (pranešimą spaudai), kuriame buvo pateikiama informacija apie keliones ir kelionių agentūros siūlomas paslaugas. Taip pat šio teksto nepažymėjo tinkamai kaip reklaminio. Todėl vartotojai, skaitydami publikaciją, galėjo neidentifikuoti tikrojo jos paskelbimo tikslo – būti paskatinti naudotis kelionių agentūros paslaugomis ir tokiu būdu suklaidinti.

 

Pažeidus Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 8 straipsnio nuostatą, atsižvelgus į tai, jog pažeidimas padarytas pirmą kartą, ir, įvertinus kitas reikšmingas bylos aplinkybes, UAB „15min“ skirtas įspėjimas.

Įstatymų naujovės