Skirtos sankcijos už Reklamos įstatymo pažeidimus
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) už nustatytus Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė ekonomines sankcijas įmonėms UAB „Spila“ ir UAB „Mėta“.
Tyrimo metu nustatyta, kad įmonė UAB „Spila“ nesilaiko Reklamos įstatymo reikalavimų, numatančių, kad reklamoje draudžiama nurodyti ar užsiminti apie tas maisto savybes, kurių jis neturi, taip pat apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jeigu tokios informacijos pateikimas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų, taip pat maisto papildų reklamoje privalo būti nuoroda – „maisto papildas“. Nustatyta, kad įmonė interneto tinklalapyje ir reklaminiuose lankstinukuose skelbė informaciją apie maisto papildų gydomąsias ir profilaktines savybes (nuorodos į vėžio profilaktiką ir gydymą, žaizdų gijimą ir pan.), kuriomis nepasižymi maisto produktai. Tarnybos komisija, atsižvelgdama į pažeidimo mastą ir pobūdį, skyrė įmonei 900 EUR baudą.
UAB „Mėta“ atveju nustatyta, kad įmonė produkto reklamoje skelbė klaidinantį teiginį, jog produktas „Ekstraktų mišinys plaukams stiprinti“ yra ekologiškas. Reklamuodama produktą įmonė ant produkto pakuotės bei įmonės interneto tinklalapyje skleidė informaciją, kad minėtas produktas yra ekologiškas, neturint šiam kosmetikos produktui išduoto ekologiškumą patvirtinančio sertifikato. Išnagrinėjusi bylą Tarnyba už vartotojų klaidinimą ir Reklamos įstatymo pažeidimą įmonei skyrė 300 EUR baudą.
Papildomai pažymime, kad už Reklamos įstatyme nustatytų reikalavimų nesilaikymą reklaminės veiklos subjektams Tarnyba pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8 688 EUR, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki 34 754 EUR siekiančią baudą.