en

Tęsiamas VVTAT ir verslo dialogas vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Tęsiamas VVTAT ir verslo dialogas vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Š. m. kovo 10 d. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT), kaip ir kasmet, susitiko su Lietuvos prekybos įmonių asociacijos nariais, siekdama aptarti vartotojų teisių pažeidimų tendencijas bei kartu ieškoti būdų veiksmingesnei vartotojų teisių apsaugai užtikrinti.

 

Susitikimo metu asociacijos nariams buvo pristatytos reikšmingiausios 2019 m. teisėkūros priemonės – nauji VVTAT įgaliojimai atliekant slapto pirkėjo pirkimus ir vykdant prieigos prie interneto svetainių blokavimą, didesnės sankcijos už nesąžiningą komercinę veiklą ir reklamos pažeidimus, naujosios VVTAT funkcijos prižiūrint klaidinančią ir lyginamąją reklamą.

 

Asociacijos nariams taip pat pristatyti dažniausi 2019 m. pažeidimai nesąžiningos komercinės veiklos srityje: nepritaikomos akcijos bei nuolaidos, klaidinančiai nurodomos kainos ir kt. Nuotolinėje prekyboje dažniausiai stebėti pažeidimai dėl nepristatomų užsakytų prekių ir vėliau vartotojams teikiamų kitų prekių pasiūlymų. Reklamos srityje dažniausiai fiksuoti pažeidimai dėl aukščiausio laipsnio būdvardžio naudojimo, neturint tam pagrindimo (pavyzdžiui, pigiausias, didžiausias pasirinkimas ir pan.).

 

Pastebėta, kad ankstesniais metais dažna pažeidimų priežastimi buvusi žmogiškoji klaida 2019 m. dalyje prekybos vietų buvo išspręsta elektroninėmis prekių etiketėmis, todėl tokie ir panašūs prevenciniai mechanizmai ypač paskatintų sąžiningą verslo praktiką bei pažeidimų mažėjimą ir kitose prekybos vietose.

 

Asociacijos nariai taip pat akcentavo poreikį daugiau dėmesio skirti vartotojų švietimui ne tik apie vartotojų teises, bet ir pareigas – pareigą pirmiausia kreiptis į pardavėją, pareigą saugoti pirkimo kvitą, rinkti įrodymus ir kt.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius