en

UAB „Aconitum“ televizijoje skleidė draudžiamus teiginius apie maisto papildų savybes

UAB „Aconitum“ televizijoje skleidė draudžiamus teiginius apie maisto papildų savybes

Asociatyvi nuotrauka

 

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) gavo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos persiųstą Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo protokolą dėl UAB „Aconitum“ reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymo.

 

Tyrimo metu nustatyta, kad UAB „Aconitum“ televizijos laidos ,,Sveikatos ABC. Televitrina“ metu skleidė maisto papildų ,,Supra dermal forte“, ,,VitaminC PRO forte“, ,,Sveikas kaip ridikas“ ir ,,Rami širdis“ reklamą, kurioje naudojo draudžiamus naudoti teiginius apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes, t. y. savybes, kurių maisto papildas neturi. Laidoje dalyvavusi bendrosios praktikos gydytoja, kalbėdama apie maisto papildus, naudojo tokius teiginius, kaip: „<...> veikia širdį, mažėja įtampa, puikiai tinka, jeigu tai yra, pavyzdžiui, pomenopauziniai sutrikimai ir nerimas atsirandantis, būtent moters organizmo hormonų virsmo priežastimi <...> mažina širdies jautrumą ir širdis tampa ne tokia pažeidžiama streso hormonų, <...> folio rūgštis jau dabar nustatyta, kad turi didelį poveikį centrinei nervų sistemai, <...> naudinga širdies ir kraujagyslių ligų susiformavimo profilaktikai“ ir kt.

 

Šios formuluotės bei toks laidos formatas, kai maisto papildų savybes pristato bendrosios praktikos gydytoja, galėjo vartotojams sudaryti klaidingą įspūdį, kad bendrovės parduodami maisto papildai turi gydomųjų ir profilaktinių savybių, kurių iš tiesų maisto papildai turėti negali. Tarnybos komisija pažymėjo, kad sveikatingumo teiginių formuluotės turi atitikti teiginių, įtrauktų į leidžiamų teiginių sąrašus, formuluotes, be to, teiginiai apie sveikatingumą turi būti teisingi, aiškūs, patikimi ir neklaidinti vartotojo, kad padėtų pasirinkti tokia prekę, kuri atitiktų vartotojo lūkesčius.

 

Tarnyba primena, kad maisto produktų reklamoje draudžiama užsiminti apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes. Maisto papildas nėra vaistinis preparatas, todėl negali būti reklamuojamas nurodant vaistinio preparato savybes. Šiuo atveju televizijos laidos metu pateikta informacija galėjo daryti poveikį vartotojų ekonominiam elgesiui, t. y. paskatinti vartotojus įsigyti UAB „Aconitum“ reklamuojamus maisto papildus tikintis, kad jie turi gydomųjų savybių.

 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo mastą, trukmę ir bendrovės bendradarbiavimą, už Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punkto pažeidimą UAB „Aconitum“ skirta 1000 eurų bauda.

 

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius