en

UAB „Vikvaldos prekyba“ pakartotinai nubausta už prekių nepristatymą

UAB „Vikvaldos prekyba“ pakartotinai nubausta už prekių nepristatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė ekonominę sankciją prekių vartotojams nepristatančiai UAB „Vikvaldos prekyba“. Bendrovė Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) nuostatas pažeidė ne pirmą kartą.

 

Prekių nepristatė ir ankščiau

 

2018 m. spalį Tarnyba jau skyrė bendrovei ekonominę sankciją. Tuomet daugiau nei 100 vartotojų skundėsi dėl UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinėje parduotuvėje www.svajoniuspinta.lt užsakytų, tačiau taip ir nepristatytų prekių bei negrąžinamų iš anksto už prekes sumokėtų pinigų. Bendrovė taip pat buvo įpareigota įvykdyti vartotojų prašymuose keliamus reikalavimus ir grąžinti vartotojams sumokėtus pinigus. Nepaisant to, nuo Tarnybos komisijos sprendimo priėmimo iki 2019 m. sausio 31 d. Tarnyba jau išnagrinėjo daugiau nei 10 naujų vartotojų prašymų dėl bendrovės sutartinių įsipareigojimų nevykdymo.

 

Tyrimo metu bendrovė nebendradarbiavo

 

Tarnybai inicijavus nagrinėjimo procedūrą dėl UAB „Vikvaldos prekyba“ galimo Civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 dalies nuostatų pažeidimo (daiktų pardavimas su sąlyga juos pristatyti pirkėjui), bendrovė buvo paprašyta pateikti motyvuotus paaiškinimus bei juos pagrindžiančius įrodymus, dėl kokių priežasčių vartotojams nebuvo pristatomos prekės ir negrąžinami pinigai, tačiau atsakymų į Tarnybos raštus bendrovė nepateikė. Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes ir bendrovės atsisakymą bendradarbiauti, už pakartotinį Civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 dalies nuostatų pažeidimą UAB „Vikvaldos prekyba“ skirta 1448 eurų bauda. Pažymėtina, kad išnagrinėjusi individualius vartotojų ir UAB „Vikvaldos prekyba“ ginčus, Tarnybos komisija patenkino vartotojų reikalavimus ir įpareigojo bendrovę grąžinti vartotojams sumokėtus pinigus.

 

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Pristatyti prekes įpareigoja įstatymas

 

Tarnyba primena, kad vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, pardavėjas privalo ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti prekes vartotojui. Jeigu pardavėjas per nustatytą terminą prekių nepristato, vartotojas pirmiausia turi raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo raštiško kreipimosi gavimo dienos pardavėjas nepateikia vartotojui motyvuoto atsakymo, arba atsisako vykdyti vartotojo reikalavimą – vartotojas turi teisę kreiptis į Tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka.

 

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius