*skip_to_content*
en

Už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą UAB „Palink“ ir UAB „Kesko Senukai Digital“ skirtos sankcijos

Už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą UAB „Palink“ ir UAB „Kesko Senukai Digital“ skirtos...

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatų pažeidimus skyrė sankcijas bendrovėms UAB „Palink“ ir UAB „Kesko Senukai Digital“.

 

Vykdydama reklamos bei nesąžiningos komercinės veiklos srities stebėseną visuomenės informavimo priemonėse, Tarnyba pastebėjo, kad UAB „Palink“ akcijos „Omnomai“ reklamoje vartojami draudžiami skatinamieji teiginiai – į vaikus nukreipti tiesioginiai raginimai pirkti (rinktis akcijoje dalyvaujančias prekes ir gauti vaikams skirtus daugkartinius lipdukus). Tyrimo metu nustatyta, kad bendrovės akcijos programa buvo nukreipta į vaikus ir jų poreikius, tokiu būdu pasinaudojant jų daroma įtaka tėvams ir siekiant paskatinti pasirinktų prekių pardavimus. Svarbu pažymėti, kad į vaikus orientuotos reklamos atvejais taikomi didesni atidumo reikalavimai, kadangi reklamos įtaka vaikams labai didelė ir vaikai yra mažiau atsparūs jos daromam poveikiui. Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, atsižvelgiant į tai, kad įmonė pakartotinai per vienerius metus padarė Įstatymo pažeidimą, ir įvertinus tai, kad bendrovė tyrimo metu bendradarbiavo, už vykdytą nesąžiningą ir agresyvią komercinę veiklą UAB „Palink“ skirta 7 000 EUR bauda.

 

Tarnyba vartotojų prašymų pagrindu atliko tyrimą dėl UAB „Kesko Senukai Digital“ galimai vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos. Prašymuose vartotojai nurodė, kad bendrovės elektroninėje parduotuvėje www.senukai.lt skelbiamos akcijos, kuomet kaina, nuo kurios skelbiama nuolaida, taikoma tik labai trumpą laikotarpį, tokiu būdu klaidinant vartotojus dėl ypatingo kainos pranašumo. Taip pat keli vartotojai nurodė, kad bendrovės elektroninėje parduotuvėje reklamuojamos prekės, kurias užsakius, bendrovė atšaukia vartotojų užsakymus informuodama, kad šių prekių neturi.

 

Tarnybai paprašius bendrovės pateikti paaiškinimus, UAB „Kesko Senukai Digital“ informavo, kad vartotojams buvo suteikta išsami informacija apie tai, kada ir kokį laikotarpį buvo taikoma akcija. Aiškindama situaciją dėl vartotojų užsakytų, bet nepristatytų prekių, bendrovė taip pat informavo, kad, vykdant elektroninę prekybą, tam tikrais atvejais gali pasitaikyti situacijų, kad, dėl nedidelio prekių likučio ar įvairių kitų priežasčių, bendrovė užsakymo įvykdyti nebegali.

 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, atsižvelgiant į tai, kad įmonė pakartotinai per vienerius metus pažeidė Įstatymo nuostatas, ir įvertinus, kad bendrovė tyrimo metu bendradarbiavo bei ėmėsi priemonių pakeisti vartotojus klaidinančią informaciją, už vykdytą vartotojų klaidinimą ir Įstatymo nuostatų pažeidimą bendrovei skirta 4 000 EUR bauda.

 

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius

Įstatymų naujovės